Prolog
Starý svět...pominul.
Lidská říše je roztříštěna a odvěký řád se zbortil.
Velekrál byl zabit vlastními poddanými a Velké království se rozpadlo na kusy.
Prastaří a jejich následovníci jsou pronásledováni a drženi v zajetí, či zabiti.
Boj o moc a vládu nad říší lidí způsobil nejednotu lidské rasy.
Vnikají nová menší království a městské státy, které se starají pouze o své záležitosti.
Klany skřetů však rostou na síle a zabírají si stále větší a větší území.
Stali se silným konkurentem na poli moci a jsou obávanější než kdy dřív.
Trpaslíci (Vrchovci) se začali usazovat v lidských městech.
Díky své zručnosti začali rychle obsazovat důležité posty řemeslných i obchodních cechů a stali se váženými.
Elfové, míšenci lidí a Faenů, se skrývají před zraky lidí, protože jim hrozí lynčování, nebo dokonce smrt.
Gremlini se odvažují ze svých jeskyní čím dál více na světlo světa, Dokonce už žijí mezi lidmi.
Jejich vynálezy a dovednost alchymie přináší nečekané možnosti rozvoje.
Často jsou však stejně nebezpeční jako prospěšní, a většina se od nich drží dál.
Poskrvna se šíří Ko´darem a nikdo neví jak, proč ani odkud. Mění vše, čeho se dotkne.
Nemrtví a pokřivení tvorové se zjevují napříč kontinentem, a zabíjí vše živé.
Ochránci, prastarý rytířský řád, střeží země lidí, ale jejich počty zdaleka nestačí.
Mnoho těchto urozených rytířů už položilo životy při ochraně prostého lidu a jejich řady se tenčí.
Archiváři sbírají střípky minulosti a ukládají vědění ve svých knihovnách.
Kolují zvěsti, že schraňují poklady a znalosti, které ukrývají před zraky lidí.
Nová církev Stvořitele (Stavitele) se stále šíří a čím dál více pohlcuje staré přírodní kulty.
Církevní lovci pronásledují nadpřirozené tvory a magií obdařené jedince jako zvěř.
Být čarodějem v této době není lehký úděl. Bez řádného glejtu je to spíše rozsudek smrti.
Vyslanci Karmínové věže však hledají nové magií obdařené jedince, a vybírají z nich adepty pro studium mystických umění.
V hlubokých lesích a ve stínech se ukrývá cosi tajemného. Cosi nadpřirozeného, čemu lidé nerozumí.
Vypráví se příběhy o podivných tvorech, a za úplňku se bojí vycházet i ti nejotrlejší.
Spolek dobrodruhů vysílá své agenty do všech koutů kontinentu na pomoc, dokonce i do války.
Patřit k těmto troufalcům někdy sklízí obdiv, jindy zase zlé pohledy a nelibost.
Čas se nezastavil. Život jde dál novými cestami.
Smrt mu osvědčenými stezkami kráčí v patách.
Karty se zamíchaly a znovu rozdaly. Vznikly nové pořádky, ale i nebezpečí.
Hrozba může číhat kdekoliv, dokonce i ve zdánlivě bezpečných uličkách za branami měst.
Zrodil se Nový věk, a ten pokládá jedinou otázku.
Kdo dokáže přežít v Ko´daru?
Aplikace D&D 5e
Odbornost navíc
Čest (DMG 264)
Příčetnost (DMG 265)
Šílenství (J&D 537)
Léčení (DMG 266)
Pomalé přirozené léčení (DMG 267)
Rychlostní faktor Iniciativy (DMG 271)
Palné zbraně (DMG 267)
Bojová zranění (J&D 294)
Přetrvávající zranění (J&D 295)
Mezidobí (J&D 306)
Masivní zranění ( DMG 273)
Únava (J&D 536)
Materiály pro svět Ko´dar jsou kompatibilní pro D&D 5e.
Obsahují také settingové úpravy, která mají za účel udělat hru více nebezpečnou, méně heroickou a celkově temnější.
Všechno kolem settingu a popisu světa Ko´dar je k dispozici členům KLUBU od stříbrného členství - Poutník Kodaru.